onsdag, juni 01, 2011

orka

vet inte om det är vädret som gör mig så slö, eller varför jag inte får något gjort. eller nu ska vi ju inte ljuga, det är fult, och då ska tungan tvättas med tvål. för jag har faktiskt tvättat två maskiner (alltså kläder) samt plockat lite här och där i lägenheten. men det var inte tungt. inte alls. men det jag har framför mig, och som jag verkligen måste få gjort typ nu är att föra ut x antal påsar till rosk-huset (glasflaskor och -burkar, konserver, pafflådor och tidningar) samt dammsuga. suck och stön så tråkigt! och tungt (för ryggen)! men det är väl bara att ta tag i det nu, så får jag slappa resten av kvällen...
i natt kommer mor hem, båten plåtskrället borde anlända o1:3o, så får hoppas jag hinner få lite sömn före det. för känner jag mig rätt så kommer jag att ha svårt att somna om sedan. och imorgon ska jag upp i någorlunda arla morgonstund, för att hinna kolla sista väderprognosen för ala-härmä, sedan välja kläder och äta frukost innan det bär av mot pwrprk! :)

alltså, är det helt knäppt egentligen att skriva och berätta om rosk som ska föras ut. ni kunde säkert liksom bry er mindre... ;)