torsdag, juni 09, 2011

nice run 2o11 / don't count your birthdays - celebrate them!

alltså vilken dag!
brukar ju jobba på nice run och den vägen ofta vara i kontakt med speakern, dvs någon semi-kändis. men att jag idag, när jag för första gången själv deltog, skulle komma så där nära speakern, ja, det hade jag aldrig trott!
får skylla på två av mina arbetskollegor som fick för sig att berätta för speakern - lorenz backman, att det var min födelsedag. dom hade tänkt att han bara skulle komma och säga grattis. men vad gjorde han? hade mig att komma upp på scen! tankarna flög när jag traskade över gräsmattan fram till scen - vem har hittat på det här, har jag vunnit något (redan) och vad fasiken ska jag göra?!
lore berättade för alla ~26oo deltagare att det var min födelsedag. så sa han att det ju inte är fint att fråga en kvinna hur mycket hon fyller. så viskade jag 21 åt honom, han frågade aj, du vill berätta? så fick jag mikrofon framför mun och jag sa stolt 31. inget att skämmas över! speciellt inte när en av mina nyaste arbetskollegor sen sa att hon trodde jag var typ 26. bra så.
nåväl. lore drog igång allsång; paljon onnea vaan och har den äran. kändes som en evighet där uppe på scen. där stod jag och såg ut som ett mähä och fick krama lore ett par gånger. jaja. så kan man också fira sin födelsedag :)

själva nice run då? ja, jag fuskade avbröt vid 3km, när rutten så passligt gick förbi sandviksvillan där eventet höll hus. men tänkte framåt - risken fanns att om jag gått  hela vägen (dvs 2km till) skulle jag inte ha orkat i jobb imorgon, huvudet och ryggen tog stryk. men jag fick min medalj (hur den ser ut kan ni kolla här, för jag glömde ta bild på min) och picnicen var god (åt bröd, men det var gi så lät det gå) fast inte helt lchf. nu efter en avkylande dusch är det dags för lite stretching, lite tv och sen natten.
det var liksom liiite folk med - syns kanske inte så bra, men gatan ända ner är proppad!

kvällen slutade med att jag blev tillfrågad att skjutsa herr backman till hotel rantasipi - call me stupid, men jag avstod. jag var svettig, trött och det hade känts lite stalkerish på något sätt :D istället blev det min far som körde lore. keep it in the family, liksom!

men hörni, tusen tack för alla gratulationer; här, på fb, alla sms och alla live kramar! en super födelsedag och firandet fortsätter sker på lördag har jag för mig - om vädret tillåter (varför skulle det inte?!) så tänkte jag lite picnic i parken och/eller allmänt parkhäng hela dagen, kvällen och natten lång. alla är välkomna - vem hänger på!? :)