torsdag, juni 23, 2011

tur i oturen

på jobbet gick ett kassaband sönder och därför hade vi en kassa"tant" för mycket. därmed kunde jag delegera min uppgifter åt henne och sticka hem 4h för tidigt. går ju iofs miste om lönen för dom timmarna, men det är smällar man får ta.
är totalt kraftlös i kroppen, fick tuskahiki bara av att gå, så en vilokväll sitter som handen i handsken just nu.
ibland önskar man verkligen att man fick feber, ordentlig sådan, så man skulle få bort bobborna ur kroppen. för att gå omkring och vara småförkyld en längre tid är inte så lajbans ska jag säga. men nu vill inte febern stiga över 37 ens :/
så nu ska jag äta lite, dricka ännu en finrexin och sen bädda ner mig i soffan och inte röra på mig mer än jag måste. eventuellt tar jag ett långt, varmt bad i något skede. imorgon är det midsommarafton och sent igårkväll blev det bestämt att jag åker ut till vår villa, den villan som hade en stor del i det här! hoppas ha samlat ihop tillräckligt med krafter så jag orkar med en roddtur åtminstone, men om vädret fortsätter som det är nu så blir det nog mest inomhushäng, med spel och mat och allmänt umgänge...