tisdag, juni 07, 2011

vilken härlig dag


efter att (ändå) ha tagit sovmorgon (vaknade först 11) så begav jag mig till min brygga (mariaparkens brygga) och hann väl sola och läsa bok lite på 1h - innan molnen mittiallt dök upp! helt skrämmande hur snabbt dom kom seglandes fram på himlen. via hem och en sväng på stan, fyndade två par shorts på halva priset på vero moda och två andra nödvändigheter (en topp och en långärmad, tunn tröja). sen bar det av mot sundom.
har plaskat mig genom sena förmiddagen till tidiga kväll - gav upp när myggen smög sig på! sedermera blev det lite nalle puh på youtube (och titi nalle, bumbibjörnarna, pippi, pingu och gudvetevadallt älskade gudsonen ville titta på).
innan avfärd hemåt plockade jag en syrenbukett (vita och lila) och kära plastmor plockade liljekonvaljer åt mig. doftar gott från köket (vågar inte sätta dom bredvid min sovplats, som jag gjorde i min barndom, väldigt stark doft i dom där små blommorna)
här kommer en bildbomb från dagen:
hoppas ni har fått njuta minst lika mycket som jag har gjort idag! imorgon väntar en lång dag på kontoret, får försöka hinna med lite njutning efter jobbet istället :)