lördag, juni 18, 2011

favorit i repris

kan inget åt det, men jag älskar ugnslax med chevré, så det blev det till mat idag också.
efter ett par timmar på gårdsloppis på bumlingestigen med plastmor (var jag fyndade mera sommarläsning - 4 pocketböcker för 3€) och en sväng till halpahalli (av alla ställen!) passade maten perfekt!
nu funderar jag på resten av kvällen. av någon underlig anledning skulle jag ha lust att ta en roadtrip till seinäjoki för att kolla in folket på provinssi, utanför portarna förstås. måste bara hitta en partner in crime först.
fast egentligen vore det rätt skönt att bara hänga i parken eller på balkongen, vädret gjorde ju en 18o idag - istället för regn har vi solsken (om än havsblåsten visar sig på sin bästa vanliga sida)...

senare ska jag också visa er hur vackert här var igår kväll, strax innan det lätta regnet föll!