tisdag, juni 14, 2011

söta ni

sara sa jag skulle äta något salt.
hanna sa jag skulle äta en salt pinne.
och att jag skulle läsa lite avigheter.
jean tyckte jag skulle titta på den här videon.
och menade att han har en födelsedagspresent åt mig (på riktigt??? why???)
jenny tipsade om arga lappar här.

först såg jag på videon - naaaw (så ser jewel också ut när hon har haffat något hon inte skulle få äta, som man försöker ta av henne).
sen läste jag några avigheter.
sen var det den salta biten - eftersom min livstil inte innehåller salta pinnar så slängde jag istället ihop en chevré-sallad. och fick faktiskt i mig merparten. så där fick jag lite salt i mig.
och nu avslutar jag med arga lappar.

sen bör ju berättas att jag faktiskt blev uppiggad redan när jag kom hem från jobbet. för i mitt brevinkast fanns den här:
som jag vann för en rätt lång stund sen hos fru tallund. ja, iofs var jag ju sist och slutligen den enda som deltog, så man kan nästan inte säga att jag vann. jag fick den, helt enkelt. skickar härmed en virtuell kram till frun och ett stort tack! den kommer att få följa med mig på stranden så fort jag läst ut den här - en ordentlig kontrast lär det bli, uppfriskande!