tisdag, maj 31, 2011

fångad av en stormvind

hörni, kan man bli kär i ett väder så är jag nog upp över öronen kär just nu!
fast det blåste orkan där ute och jag stundvis var tvungen att hoppa ner från cykeln och gå en bit för att ta mig framåt när jag cyklade hem från jobbet - det gör mig inget! jag gick/cyklade med ett stort leende på läpparna. varmt fick jag också, svettades t.o.m. lite, fastän jag inte hade så värst mycket kläder på mig.
visst, vi hade varmt väder här för några veckor sedan, men på kvällarna blev det ändå kallt. inte som idag. idag har vi tropisk värme och nu visar min mätare ännu +23 och klockan är 22! om det inte vore för att jag ska upp före o6 imorgon bitti så hade jag gärna satt mig i parken här nedanför och bara njutit! (blir himla mycket utropstecken nu, men jag är så salig!)
kvällspromenaden med jewel kändes så mycket behagligare också. fastän det var lite tungt, för ryggen krånglar igen, så kändes det bara så underbart. solnedgången som är i startgroparna såg härligt medelhavig ut, synd jag inte hade med mig kameran!

men som sagt, till imorgon är det lovat regn igen. men nog var det ack så skönt att få uppleva den här dagen (ja, alltså förmiddagen och tiden efter jobbet) - i love summer!!! och imorgon är det juni, j-u-n-i! vilket innebär en massa skojsigt: powerpark, dop, min födis/nice run, midsommar och en massa annat där emellan - jag tänker picnic i parken, strandhäng, strampen, minigolf... är ni med?!

nu ska jag kolla 4d: världens överdådigaste tonårsbröllop och sen blir det date med sirdalud och john blund. puss* på er alla!  

*ja, jag är fortfarande salig!