lördag, juni 04, 2011

topic of the day

alla pratarskriver om studenten. den vita mössans dag. min dag var för 12 år sedan. fatta, 12 år!
men mitt topic of the day var inte studenten. det var dop.

min brorsdotter fick sitt namn. en intim tillställning med närmaste släkten. fint som bara vad, och vädret var på vår sida, när dop-ceremonin var över och vi styrde bilarna från kyrkan ut till långnäset sken solen från blå himmel.
småkusinerna
 
mycket gott var uppdukat, därför känner jag mig mäkta stolt över mig själv som inte rörde godiset, inte kexen, inte tårtorna, inte chipsen, inte limsan - ingenting! bara mina medhavda pajer - lchf med feta/mozarella och hallon.
nu funderar jag om jag skulle orka mig ut och kolla in yran i parkerna. men nja. en kväll ensam hemma låter väldigt skönt, efter en tidig uppstigning, 6h jobb och dopfest. och så blåser det ju orkan igen där ute - den eviga förbannelsen med att bo vid havet i guess.
men vi ska se vad som händer. ett tu tre ringer telefonen och jag dras med ut i natten :)

vad gör ni en fin lördag som denna, då?!