onsdag, maj 02, 2012

heja posten.

min kan dee-beställning har denna gång verkligen ställt till med huvudbry. förra gången löpte allt utomordentligt och jag hade mina linnen hemma två eller tre dagar efter beställning.
denna gång fick jag först slita hår då jag missade ett linne, p.g.a. rusning på webshopen i.o.m. lagerrensning. senare fick jag meddelande om att två av dom tre linnen jag beställt var slut. hörde av mig och tyckte det var väldigt tråkigt att jag hamnar betala frakt för endast ett linne, fastän jag beställt tre - det var ju inte mitt fel att varorna var slut fastän dom syntes som "köpbara" i shopen. senare fick jag till svar på det att så vitt dom kunde läsa ut av ordern så borde nog alla tre linnen ha varit på väg till mig, eftersom jag redan betalat (visserligen med visa, men ändå) och kunder som betalat går före dom som väljer räkning, eller hur det nu var. då blev jag ju glad, att jag efter många om och men skulle få mina tre linnen.
men nu, över 1½vecka efter beställning har jag inte sett någon leverans. tog kontakt i måndags igen, fick idag en uppmaning att kolla med posten, fick koden så jag kunde kolla vart försändelsen lämnat. paketet har suttit en vecka i seinäjoki. en vecka! tidig onsdag morgon för en vecka sedan har paketet nått seinäjoki, efter det har det inte gjorts några anteckningar.
så nu styr jag stegen till posten för att ha dem att leta efter mitt paket.
om där sen bara finns ett linne, då kommer jag sannerligen fälla en tår alternativt riva lite mera hår.