tisdag, maj 08, 2012

heja posten IV

"Olen pahoillani, että joudun antamaan vain tällaisen väliaikaviestin.
Se tieto, että lähetyksestänne on tehty pysäyttämispyyntö, ettei se lähde maasta, on tällä hetkellä ainoa keino toimia.  Valitettavasti yksittäistä pakettia ei ole mahdollista erikseen kysyä mistään tässä vaiheessa, vaan seurantajärjestelmä antaa uutta tietoa automaattisesti. Teidän osoitetietonne kyllä tarkistetaan tuossa vaiheessa.  
Ellei tietoja seurantaan ilmesty lähipäivien aikana, silloin ohjeena on, että lähettäjä tekee katoamistiedustelun.  
Mutta ei mennä vielä asioiden edelle kuitenkaan, vaikka koko tapahtumaketju on tosi harmillinen."

HUR kan en etikett bli så oläsbar att den inte hittar fram? har någon liksom rivit bort halva etiketten eller? för om en påklistrad etikett hålls ända fram till seinäjoki, från sverige, då har jag svårt att tro att den av sig själv faller av eller rivs itu mitt ute i ingenstans.
kan dee svarar:
"Så tråkigt att det blivit så här =( Vi kommer att reklamera ditt paket och får då ev en ersättning av posten eftersom det är skickat rekomenderat, denna ersättning kommer då att gå till dig.
För oss är det första gången det händer att ett rekomenderat paket försvinner så vet inte exakt hur lång tid detta kommer att em självklart ska vi skynda på detta så mycket vi kan.

alltså. jag kommer inte få mina linnen. jag kommer få vänta på att få pengarna tillbaka. jag blir inte erbjuden ett nytt paket, nya produkter, ingenting. känns rätt surt.

edit.
för skojs skull testade jag använda samma kod (som jag fick av kan dee när jag först började undra vart paketet lämnat) på posten.se.
denna information ger posten.se, denna information ger posti.fi - vem har rätt?! kan en och samma kod användas åt två olika försändelser? knappast. 
så om jag förstår detta rätt så har mitt paket åkt tillbaks till sverige, där det nu ligger på en ica. jag vet att det finns åtminstone en med samma för- och efternamn som jag i sverige, månne paketet har åkt till henne?! hoppas hon är smart och snäll nog att inte behålla det själv isf att det är hon som fått en ankomstavi igår!

edit2.
det som inte framgick av länken till posten.se var detta: 
"2012-05-07 12:30PostenPåminnelseavi har skickats till mottagare
2012-04-30 10:08ICA Supermarket SkrapanFörsändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras
2012-04-30 08:45Posten Företag KopparlundenFörsändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe
2012-04-27 18:03Posten Företag Karlstad ÖstFörsändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal
2012-04-27 08:33Posten Företag Karlstad ÖstFörsändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras
2012-04-27 08:33Posten Företag Karlstad ÖstFörsändelsen har returnerats. Mottagaren är okänd på angiven adress
2012-04-26 12:45Stockholm utr,SverigeFörsändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering"