lördag, maj 26, 2012

när det gör ont...

ni är några som undrat vad som riktigt hänt.
några har gissat sig fram.
iom att allt ännu är lite osäkert, hur utgången kommer bli, så har jag inte velat skriva mera, men på måndag kommer jag veta definitivt(?). det vi befarar just nu är att min baby jewel har cancer, och pga hennes ålder (12år) och stället (strupen) menade veterinären att det inte går att operera. cancern (om det nu är det) kan ju vara godartad, men den tar ändå på och ger jewel andningssvårigheter, därför snarkar hon konstant nattetid och snorkar nästan konstant dagtid (förutom då hon flämtar för att hon har varmt) - så hon har troligtvis tungt att vara, fastän hon annars är pigg och matglad.
så som det ser ut nu kommer jewel inte att finnas länge till på denna jord. men vi håller tummarna att veterinären kommer med goda nyheter på måndag.


det gör mig så ont att skriva det här. ögonen fylls med tårar och hjärtat brister. men nu tar vi en dag i taget och lever på hoppet.

det som bara var ett rutinbesök till veterinären för att ta bort lite tandsten...

stort tack till alla värmande kramar och omtänksamma sms jag fått.