fredag, maj 04, 2012

onneksi on ava

hockey-vm drog igång idag - heja finland! konstigt dock, har alltid tänkt att när vm ordnas i mitt hemland, ja då borde man ju se någon match på plats. men inte med spelplats: helsingfors + rätt hutlösa biljettpriser. nåja, nästa gång!


ikväll släpps pucken i finlands första match. eftersom jag ska upp före o6oo imorgon bitti för jobb så valde jag att inte åka ut till sundom för att se matchen där. tänkte att jag kollar lite på text-tv hur det går. men så såg jag något som fick mig att bli glad - ava visar några av finlands matcher + dom viktigaste slutspelsmatcherna! halleleluja för gratis tv-kanaler!


dessa matcher kan ses med blåvita glasögon på ava:
4.5 vitryssland-finland
8.5 finland-schweiz
1o.5 frankrike-finland
11.5 finland-kanada
14.5 kazakstan-finland