onsdag, maj 09, 2012

picture today, inspire tomorrow

här är en grej jag glömt att berätta om - ett world wide projekt jag tänker delta i om mindre än en vecka - aday.org. kort sagt går det ut på att alla som vill, dokumenterar sin dag den 15.5.2o12 och laddar upp fotona här. dessa bilder sparas i tre olika kategorier; home, work, connections. sen ska man kunna söka på tex klockslag eller ort och kunna jämföra foton.

"on may 15th we ask you to photograph what is close to you. upload a photo, share it, compare it and join others all around the world doing the same. let a part of your life inspire generations to come."
läs mera här om det låter det minsta intressant!

nu utmanar jag alla mina läsare, alla som har någon sorts kamera, att delta. och sen vill jag gärna att ni berättar ert användarnamn så jag får kolla in era foton den 16e maj! jag heter (förstås) jewelgrisen.