måndag, maj 14, 2012

what a day

steg upp o44o när brou ringde. ut med hunden, in i en varm bil och iväg till flygfältet. hem med hunden, snabb frukost och iväg till jobbet. 615 stämplade jag in. vanligtvis på måndagar jobbar jag 8-15, men hade frågat lov om att komma tidigare i jobb idag, eftersom jag skulle stiga upp så tidigt, kändes dumt att sitta hemma 1½h och rulla tummar liksom.
ovanligt pigg var jag på jobbet ändå. så pass pigg att jag efter jobbet bestämde mig för att testa på arbetsplatsens nya, fräscha gym i källaren. eftersom jag inte tränat på evigheter tog jag det rätt lugnt - 10min spinning, 5min rodd, lite ben- och armträning och avslutningsvis situps och stretchning.


och ja, jag ser ut som om jag vore gravid, därför satt det på plats med lite träning! kändes lite skumt att vara instängd nere i källaren, alldeles allena, men helt skönt ändå!

sen har jag även varit en sväng till posten (read all about it later!) samt ut till prisma - tigerdräkten som varit min onepiece på barnens dag och jobbjulfest skulle returneras till sin ägare.
nu ska jag ta mig ett välförtjänt bad, krypa in i onepiecen och bänka mig framför tvn, hockey på agendan - ikväll ska det väl bli vinst...