tisdag, maj 08, 2012

epic fail

hade helt för mig att jag var ledig idag. tog det lilla lugna hela förmiddagen. satt ute på bryggan vid hovrätten och njöt av solen och en god bok, tittade lite på brobygget. tog en lugn promenad med hunden, åt en god sallad, satte mig på balkongen och bestämde träff med brou och barnen. fick ett samtal från jobbet: "var är du?" ojdå. maria hade minnsann sett på fel lista. på 25min kom jag mig till jobbet och för det ger jag mig en klapp på axeln, jag hann ju med att klä mig (från balkonghäng som idag var som ett bastubesök), gå ut med hunden en kort sväng och snabbt sätta upp håret (fast jag hade behövt en hårtvätt), fixa ansiktet och cykla till jobbet.
stressigt värre, men så kan det gå. och jag fixade det ju galant. värre hade det varit om jag tex hade befunnit mig på stan eller i sundom när dom ringde från jobbet.
men mitti all stress hittade jag en ljusglimt - jag är ledig imorgon istället! :)

så pga denna miss lär ni inte se några bilder från bloggträffen här idag. kanske imorgon. förutsatt att det inte är lika härligt väder som det var idag! älskar mina fräknar som hann komma fram lite. och ja mamma, jag hade på mig solskydd!
nu back to work!