måndag, juli 11, 2011

sleepless in vaasa

until june - sleepless


nån nybliven körkortsinnehavare har vridit upp volymen på bilstereon och jag tvingas lyssna på dunkadunka från antingen sandös eller kuntsis parkering. fast även utan soundtracket kunde jag nog ändå inte få tag i sömnen. är trött, men kroppen vill inte sova. nu är det nog så att jag lite ändå längtar tills semestern, så att man bara kan sitta uppe halva natten om man känner för det, sticka iväg på en nattlig cykeltur eller bara göra vad som helst.
men här sitter jag alltså, utan date med john blund, och väckning sker om knappa 5½h.
***
ställde mig en stund på balkongen och njöt av den fräscha, svala natt-luften. har otaliga gånger idag fått höra av kunder hur himla varmt det är där ute. jovars, säkert var det olidligt varmt, men nog hade jag hellre ändå suttit nere vid stranden än inne på kontoret!
men nu tror jag att jag ska gå igenom fotona från gårkvällens grillfest, kanske dyker upp några här ännu i natt!...

tips på hur man somnar när man inte är trött tas gärna emot!