torsdag, juli 21, 2011

billig makuuni

letade först själv filmen. hittade inte den. frågade vid disken. vad heter den på finska fick jag som fråga. ingen aning faktiskt (oma taivas) - men hon lyckades hitta den ändå. tänkte, att kanske jag nu borde ta en till film också, när jag nu för en gångsskull hyr film. och som motvikt någon komedi ifall lovely bones är alltför deprimerande. kollade in några komedier och bestämde mig för i love you phillip morris (det är ju torsdag idag, dvs skulle ha haft tobaks-tur på jobbet - phillip morris=tobacco company, get it?!) men fastän det fanns tre st fodral i hyllan så hade dom inte filmen inne - så jag fick ta en annan film* gratis istället. det tackar man för! och för lovely bones betalade jag bara 3,5o (och jag har inte ens ett medlemskort dit!) så det blev en billig filmkväll.

så nu säger jag over and out från skolhusgatan, släcker ner datorn, drar för persiennerna, kryper så långt in i soffhörnet som det bara går och hänger** mig åt filmernas värld några timmar. hörs och syns imorgon istället!


*det blev visserligen ingen upptempo film som jag först hade tänkt, utan mr nobody, så får man dregla lite över jared leto en stund ;)
**alltså 'att hänge', inte 'att hänga'...

edit. åker först en sväng till mm med smala sussi, som sällskap. filmerna hinner jag bra se i natt ändå!