måndag, juli 18, 2011

första måndagen / loppisfunderingar

första egentliga semesterdagen.
sov välförtjänt till 12 idag (dock blev jag sedvanligt väckt av hunden x antal gånger under nattens och morgonens gång). kroppen tyckte inte riktigt om festivalen i helgen - ryggen värker, ja, hela kroppen värker, tungt att andas också (antar att gråbon börjat blomma nu) så det var skönt att inte behöva stiga upp före 6, vilket jag gjort varje måndag sedan vintersemestern.

somnade ändå rätt sent i natt, var inte ett dugg trött i ögonen, fastän kroppen var trött, så jag passade på att plocka fram lite saker som ska säljas på bakluckeloppis på onsdag.
det ska jag fortsätta med idag - plocka med saker. framme är redan närmare 4o pocketböcker, 2o cdskivor och lite smycken. idag är det klädernas och inredningsföremålens tur. kläderna är iofs redan så gott som klara - sånt jag inte fått sålt på syrrans garderob + det jag inte hunnit sätta upp för försäljning än.

men nu har jag en fråga åt er; hur mycket tycker ni är ok på ett loppis? alltså, om ni köper en
a) pocketbok
b) cd / dvd
c) kläder
d) smycken
e) inredningsföremål
hur mycket är ni villiga att betala? tänker ni att om priset är löjligt lågt (låt oss säga o,5o-2€) tänker ni då att det är något fel på produkten eller köper ni för glatta livet allt som finns? om priserna däremot ligger runt 1o-lappen, tänker ni då att tröjan kanske aldrig är använd eller att ringen måste vara äkta silver eller att försäljaren är gnidu?