måndag, juli 11, 2011

grill deluxe



det firades alltså i solf igår. söta åsa blev ett år äldre, idag, och hon ställde till med grillfest. vi åt alldeles för mycket från grillen, men ändå fanns det förvånansvärt(?) nog plats för efterrätt. värdinnan hade dukat upp med tre (3!) olika godsaker; rabarberpaj med vaniljglass, pavlova och cheese-cake. jag glömde för en stund bort vad kolhydrater är och åt av alla tre. magen tackade mig inte idag kan jag säga, men det var värt det, helt sjukt gott!
här kommer lite bilder från kvällen:
vi som kom först hjälpte till med lite snoppning av jordgubbar, skalande av kiwi och halvering av vindruvor.
grillen övervakades i omgångar av diverse personer.
ingela med det härliga skrattet och mattias med dom fina men ack så skrämmande anekdoterna från j.stad.
mina drinkar. alkoholfria.
födelsedagsbarnet skulle fotograferas.
kim - mannen, myten, legenden ;)
den goda cheese-caken. men den slog inte rabarberpajen enligt mig. dock kom jag mig inte för att fota pajen, fast den såg inte kanske lika god ut som den faktiskt var. rabarberpajer brukar inte se värst goda ut, tycker jag...
kvällen avslutades med ett halvt parti rita&gissa, som födelsedagsbarnet fick i gåva.

en riktigt rolig kväll, med många goda skratt, väldans mycket god mat och trevliga människor. mera sånt åt folket!