onsdag, juli 06, 2011

all gone!

mina betalkanaler har försvunnit. just like that! why, i say, why?!
och jo, jag har betalt avgiften.
och nej, man borde inte sitta inne och titta på tv när det är så fint väder ute. men jag har frisklufts-od.at idag redan och ska upp före o6 imorgon, så tänkte slötitta tv tills jag somnar. men så märkte jag att mitt urval är minimalt. har redan gjort allt jag kunde komma på som var fel;
tagit ut kortet, putsat det och satt in det igen. ingen förändring.
gjort kanalsökning. ingen förändring. (dessutom stannade sökningen på 3/4, så kanske däri är felet?) 
ringt min bror som föreslog ovanstående.
han föreslog sedermera att jag skulle återställa fabriksinställningarna. ingen förändring. (förutom att min favoriter-lista försvann och jag lyckas inte göra en ny.)

nåväl. får väl klara mig med perus-kanalerna en stund nu. tills jag orkar kontakta anvia och klaga lite... men visst är det väl tur att världen inte går under bara för att jag inte ser sve3 och 6a ;)

annars då? har haft en underbar ledig dag! lite shoe-shopping (cipcap har slutförsäljning *winkwink*), beställning av bok (mira köpte sista exemplaret) följt av solning på två olika stränder, med jordgubbar, ärter, körsbär och lite salta pinnar...
imorgon börjar sista spurten inför semestern (som jag för övrigt fortfarande inte har bråttom till!) - det blir 8 arbetsdagar, 6+2, (eller 9 dagar i streck om jag har tur) sen börjar min inteännuefterlängtade sommarsemester som varar i 4 veckor.

men nu, nu ska jag hacka lite på digi-boxen och sen sätta mig tillrätta i soffan och invänta john blund...