tisdag, juli 19, 2011

borttappat / j.v.-abstinens

dessa piloter, köpta för mindre än en månad sen på indiska, tros ha tappats bort på festivalen i fredags. iaf kan jag inte hitta dom här hemma. lite ledsen i ögat är jag, fastän dom inte var värst dyra - tror dom gick på 6,9o, men ändå!
så nu undrar jag, får jag köpa nya (om det finns kvar) även fast jag har ett litet shopstop* på gång?!


sen har jag abstinens. jenni v ska ju ta paus efter sommarens spelningar. paus på obestämd tid eller förevigt. ingen vet riktigt. så nu undrar jag, borde man åka på ännu en spelning i sommar? dessa keikkor hinner man ännu på:
21.o7 jyväskylä, suomipop festivaali
22.o7 tornio, twin city festival
23.o7 tuuri, miljoonarock
27.o7 rauma, unajan areena, pitsiviikon kesäkonsertti
29.o7 valkeakoski, työväen musiikkitapahtuma
3o.o7 oulu, qstock
o5.o8 forssa, holjat-markkinat
o6.o8 puumala, siltakemmakat 
12.o8 mikkeli, jurassic rock
13.o8 tervasaari, oolreit-tapahtuma
17.o8 kuopio, musiikkikeskus back at work
18.o8 jyväskylä, paviljonki back at work
28.o8 helsinki+11 finnkinon elokuvateatteria kautta maan, seili-päätöskonsertti finnkinon som visar konserten finns tyvärr inte i närheten av vasa och själva konserten är slutsåld
någon som känner sig manad?!
tuuri skulle ju vara närmast, men kändes dyr. qstock kunde vara en kul grej. rauma kunde kombineras med lite hockey.
skulle en till keikka bli av skulle jag definitivt satsa på en grym(mare) såpbubblemanick än i lördags ;D


*ska försöka att inte handla annat än nödvändigheter som mat och sånt som verkligen behövs, fram till december. på ett ungefär.