torsdag, maj 12, 2011

bara flyt.

var med i lensways tävling där man kunde vinna valfritt par glasögon (<60€), dom 1ooo första som registrerade sig via en länk idag efter 12.oo vann. och det gjorde jag då förstås. helt happyhappyjoyjoy. men så läste jag det finstilta. jag har inget intyg från optiker vilket krävs. så det blir att försöka hitta en gratis synkontroll imorgon då - jag har en knapp vecka på mig att lösa ut vinsten.
kollade sen utbudet av glasögon för under 6o€. inte kanske mycket att hurra för. så blir kanske att ta ett par dyrare och betala mellanskillnaden, för det var möjligt.
tänker mig något i den här stilen:
alltså mindre, mer avlånga, än mina fake-glasögon som ser ut så här på:
så nu vill jag veta vad ni tycker. vilken forms/färgs glasögon skulle passa mig och varför!? och vet ni av något ställe som för tillfället har gratis synkoll (utan att man behöver köpa glasögon då förstås)!?
och ja, jag behöver glasögon. har bara aldrig kommit mig för att kolla upp synen så där på riktigt, och jag ser kanske inte superdåligt, men på långt håll kan liten text bli suddigt, så ett par bågar på min näsa är nog något jag borde ha (haft länge!)...