lördag, maj 28, 2011

i'm no fashionista

gud så skönt att man inte är en fashionista eller någon a-list celebrity. jag har aldrig använt mycket smink, till vardags mascara och eventuellt lite solpuder om jag känner mig blek.
men tänk om man skulle känna sig tvungen att sminka sig och fixa håret och välja outfit ett par timmar bara för att gå efter en mjölk till närbutiken!
så här såg jag ut just när jag gick den korta biten till närmaste r-kiosk för att lämna in min lotto-rad (som följt mig nu i 12 år! har som mest haft 4 rätt, och det är ju minimi för att man ska vinna, om man inte spelar med plus-systemet) men anyhow, så här såg jag ut:
grå huppare och collegebyxor, blå varm snood som värme på nacken, håret instoppat i huvan och nya glasögonen på. no fuss. ändå kändes det som att det bättre folket som satt och drack sitt dyra vin på ernst tittade på mig med förakt. but i couldn't care less! det är så här jag trivs bäst, i myskläder. en onepiece/jumpin vore ju idealiskt för mig, men med priserna dom ligger på så kan man ju bara drömma!
nu säger jag och baby-jewel godkväll, tar fram maltan ur kylen och kollar lite tv, tills medicinen kickar in och jag somnar...