söndag, maj 15, 2011

sjukskrivnings% 16.5.2o11

undrar hur hög sjukskrivningsprocenten är imorgon!? antar att många finländare (och säkert också svenskar) inte orkar upp i jobb imorgon bitti, oavsett hur det går för hemlandet. lätt för dom som har rätt till ett visst antal frånvarodagar per år, sk pekkas-dagar. annat är det för oss andra. jag skulle då aldrig ha pokka att sjukskriva mig när det är så genomskinligt varför jag inte orkar i jobb.

och vem har bestämt att finalen i hockey-vm ska spelas på en söndagkväll? och dessutom sent?

hade tänkt se finalen någonstans med någon. lite mera feelis än ensam hemma. men innan man sedan är hemma är klockan mycket och man är så uppe i varv att det säkert blir svårt (ännu svårare än efter esc-finalen) att få tag i john blund.
helst hade jag dragit iväg med min plastbrorsa som är svenne banan till någon krog här i stan. men på krog är risken så stor att en lonkero blir till två som blir till tre osv. fast stämningen skulle vara kul att få uppleva. men sen igen, om det går dåligt... hur kul är det att sitta med en massa sura finnar som brölar och har sig.


så det lutar mot att jag ser matchen hemma med jewel. och om vi ska se till statistiken så har det gått bäst dom gånger jag gjort just så!
så kan jag gå ut med hunden i sista periodpausen (hoppas inte på förlängning och straffar! inte liksom bra för nerverna) så kanske hon skulle klara sig imorgon utan morgonpiss, sen är jag ju bara borta i jobb till kl13. och så hoppar jag i duschen här före matchen, fixar håret i någon frisyr som tåls att sova på. sminket tar ju sen en halv minut typ imorgon bitti ändå, så det hinner jag nog med. fixar matsäcken färdigt. och allt sånt. så får jag kanske sova liiite längre än vanligt imorgon, bara att stiga upp en halvtimme före jag börjar, klä mig, sminka mig, tvätta tänderna och off we go. det låter väl ok?

men vi ska se nu, om jag trillar på någon rolig inbjudan att se matchen med någon rolig människa på något roligt ställe, tror inte jag ska vara så svår att övertyga ;)