onsdag, maj 25, 2011

dagen som kunde ha blivit min sista

11:23 idag kunde jag ha dött.
eller blivit allvarligt skadad.
jag körde längs sundomvägen, på väg att föra brors bil åt min svägerska som skulle iväg på ärenden och jag skulle sitta barnvakt under tiden.
i den lilla backen ner mot söderfjärden, efter att cykelvägen slutat, stod en mindre lastbil (eller var det en traktor med släpkärra, minns inte riktigt för jag blev så skärrad). den stod liksom mitt i s-kurvan som finns där. mitt i allt kom en bil körande förbi den, på min sida av vägen alltså. jag var tvungen att tvärbromsa.
tur att
a) jag hade ögonen framåt
b) jag inte hade någon bil bakom mig
c) jag var så snabb på bromsen
jag kunde inte ens tuta åt galningen, så skrämd blev jag. med gråten i halsen körde jag i snigeltakt den lilla bit som var kvar. senare kom nog tårarna också.
fatta hur nära det var!

dagen som kunde ha blivit min sista avslutas med en fet, kolhydratrik pizza och en lonkero. och lite choko som efterrätt. bara för att.
imorgon börjar resten av mitt liv.