fredag, maj 27, 2011

3h senare

fick vänta 2h på hvc. 3 läkare och 15 före mig i kö. får inte ihop matematiken där hur det kan ta så länge. men man är ju van.
blev ordinerad att ta sirdalud och voltaren till natten och om det behövs även några dagar framöver. stretcha nacken så gott det går. styvheten kan vara kvar i upp till två veckor sa läkaren. not nice. men tror på att en dunderkur ska hjälpa snabbare!
dock hade jag ju inga voltaren hemma, som jag trodde (eller iaf hittade jag inte i medicinlådan, kan hända det finns i sminkväskan eller annanstans, men det får jag söka imorgon istället, alternativt hämta ut från apoteket, recept borde jag nog ha kvar). nu lite mat i magen (ost och gurka dippat i cremé fraiche - för jag orkar inte göra riktig mat och det finns knappt något sånt i kylskåpet heller) och 1-2 sirdalud och sen lär jag slockna på två röda.

imorgon ska jag massera nacken så gott det går, ta det lugnt och knapra piller. vad ska du göra i helgen?! :)