torsdag, april 28, 2011

maria's believe it or not!

borde ha haft kameran med mig på kvällspromenaden för ni kommer knappast tro vad jag nu ska berätta. eller ja, så spektakulärt är det väl nog inte, men ändå, jag var tvungen att titta två gånger för att tro det själv!
vid strampen satt det en hel del folk. inte enbart uppe på 'verandan' utan även nere på terassen. inte ovanligt kanske en varm sommardag. ute är det nu visserligen 1o grader, men en kall havsvind på det gör att det är väldigt kyligt - kom ihåg att det var minusgrader förra natten!
vid bryggan, the place to be alltså, satt en hel del människor. också en helt vanlig syn på sommaren. men det blåser fortfarande kallt från havet.
i hovrättsparken satt massor med folk, såg ut som halarbeklädda studerande. jag undrar - har valborgsfirandet redan börjat?!
mot mig i parken kom två flickor, ena klädd i tunnstrumpbyxor och kortaste jeanskjolen, med en tunn kofta över sin partytopp. hennes kompis hade capribyxor och lågskor. jag tänkte frysa ihjäl när jag såg på dem så jag tittade bort.

believe it or not. i believe hälften av dessa människor vaknar upp med halsont imorgon bitti!
mira visar hur det ska göras. på sommaren. i högsommarvärme. på bryggan.