onsdag, april 13, 2011

inspiration från plantagen

ice cube - it was a good day

smala sussi (inte att förväxla med smala sussie) hörde av sig och erbjöd sällskap till plantagen. jag kom hem med två tulpanbuketter, en liten pärlhyacint, härliga vita liljor och jamie olivers gräslök och dill att odla själv. hade gärnat tagit hem även rosor, men det fanns bara några ynka, torra buketter kvar så dom fick stanna i butiken.
glad över mina fina blommor satte jag igång med maten - testade en lchf-pizza (recept fick jag av en fd arbetskompis) och slutresultatet var så där. är inget stor fan av omelett och botten smakade väldigt mycket omelett. men med mycket och god fyllning så blev det helt ok. och man behövde inte heller ta stor bit för att känna sig mätt och det var positivt med tanke på att jag inte ätit sedan 12!
nu är klockan bara 19:15 och jag känner för att hitta på något ännu ikväll. crazyt. vanligtvis den här tiden brukar jag nöja mig med att slöa i soffan resten av kvällen + en kvällspromenad med hunden. ryggen tillåter dock inte mycket för tillfället, så hemmajumppa eller städning blir det inte... får se om det kanske blir en sväng till butiken. och så ska jag packa en goodie-bag åt kevins söta mamma inför besöket imorgon :)
nappy roots - good day