tisdag, juni 05, 2012

two times a first

är lite smånervös. ska iväg på en photoshoot om ett par timmar. ska göra två saker jag inte gjort förut;
1. fota en nybakad student
2. fota en människa som jag inte känner
så det blir lite extra spännande, eftersom jag inte vet personens stil. har ju en hel del idéer, men vill ändå få studentens egen prägel på fotona, och däri ligger spänningen - lyckas jag få fram hennes personlighet fast jag inte vet vad den är?!
och så var det vädret också. vi hade egentligen menat fota redan förra fredagen, men vädret lovade inte gott då så vi sköt upp det. och nu, ja nu har vi mörka moln över stan. hoppas dom blåser bort innan shooten! annars får vi köra ut ur stan och leta upp en location där det är uppehåll och kanske t.o.m. lite sol!

men nu, nu ska jag ladda upp med fresh from the oven tacogratäng (lite modifierad förstås) och antm. det blir nog en bra dag det här!