måndag, juni 11, 2012

denna dagen ett liv


den här dagen började inte speciellt bra - försov mig nästan, fick skynda mig till jobbet, tänkte bli påkörd av en bil som inte tycktes ha blinkers överhuvudtaget, hann i tid till jobbet dock, välbehållen, bara för att se att min beställning (som för det första borde ha kommit redan för 5dgr sedan) innehöll bara hälften av vad jag beställt. tobak alltså. gjorde det bästa av situationen och hoppas att vi inte säljer alltför mycket eioota tills nästa beställning kommer.
resten av dagen blev mycket bättre, fick syssla med det jag gillar bäst för tillfället - tyst kontorsarbete, papper och lappar, word-dokument, ordning och reda.
skyndade mig hem, tog en skön lugn promenad med hunden och andades ut. sen öppnade jag mailen och blev glad. efter det har resten av kvällen flytit på med ett stilla lugn* - gjorde god mat, lyssnade på youtube-klipp från the good old days, tog en lugn, lång promenad i en skön försommarkväll och chillaxade för fullt. nu väntar john blund. fast tanssijalka vipattaa - big time:


it was a good day...



*bortsett från att nån ringde på dörren när jag satt och sjöng med i nån skön låt. eftersom jag inte väntade besök fortsatte jag bara sjunga för mig själv...