lördag, juni 16, 2012

time for a change

funderar om jag borde byta jobb, till något nattjobb, för jag sover så himla mycket bättre på dagarna än om nätterna. som idag - ett par timmar underbar sömn på sena eftermiddagen. slocknade på fem röda.
dagen bestod annars av 6h jobb, ett besök till charles' pittoreska butik* (som stängde sina dörrar idag), en sväng till butiken med brou och barnen samt en god sallad. men sen kom john blund.
har lyssnat en stund på regnet där ute, stod just på balkongen och njöt av den fräscha doften - älska sommarregn! nu blir det hömppäfilm på tv och sen hoppas jag att jag inte ligger vaken alltför länge. ja, jag vet, man ska inte sova på dagen om man vill sova på natten. men men.



*där jag hittade något jag letat efter i många, långa år. något som jag minns från min barndom. nu kan ni gissa hejvilt eller så väntar ni snällt tills jag visar.