söndag, november 13, 2011

suvikirppis 92-93

sugen på att fynda?! besök suvikirppis bord 92 och 93 med start från imorgon och minst ett par veckor framåt.
googlepic

bord 92 innehas av min faster och min plastmor, har inte riktigt koll på vad dom säljer, men allt möjligt smått och gott torde finnas, till låga priser!

bord 93 är mitt och min svägerskas.
för tillfället har jag kläder (partytoppar, t-shirts, klänningar, långärmat, jackor...), två par skor och två väskor med priser från o,5o-5€. under veckans lopp kommer jag föra dit inredningsgrejer - lyktor, ljusstakar, tomtar och annat julpynt, böcker och allt möjligt annat vad jag hittar i mina skrymslen och vrån.
svägerskan beskriver sina saker så här: det finns billiga ljus och lyktor att lysa upp den mörka och ruggiga hösten med. sen finns det superbilliga barnkläder i stl. 56-8o. har man tråkigt en kväll kan man alltid köpa ett pussel att roa sig med eller varför inte cranium (på finska), the ultimate kompis-spelet. och till köket finns det såklart massor; skålar, glas och tallrikar. vill man ha lite spänning i mörkret finns det hur många stephen king-böcker som helst. och mera kommer det av allt, ungefär varannan dag dyker nya saker upp!

så skynda och fynda, det bästa åker först! och kom ihåg, alla pengar som kommer in på mitt konto går oavkortat till min thailand-resa ;)