fredag, november 25, 2011

bu och bä

har inte ätit värkmedicin för ryggen på över en månad. det är jag himla glad över! men när jag i morse vaknade upp med värk i ryggen, så där från ingenstans bara, blev jag lite smådeppad. cyklade i stormvind till jobbet och tog mig trots omständighterna (mycket kunder, trångt runt tobaksmaskinerna, ont i ryggen) rätt galant genom mina 5 ynka arbetstimmar. upp på cykeln igen och hem, ut med hunden och nu tänkte jag faktiskt ta och vila ett par timmar. göra absolut ingenting. ligga raklång på soffan under filten - där jewel redan är parkerad.
sen blir det att åka iväg och fredagsstäda på suvikirppis, bort med sånt som inte sålt sen vi tog bordet och fram med nytt inför helgförsäljningen. på knappa två veckor har vi sålt för över 3oo€ och det tycker jag är riktigt lajbans! så vi kör en vecka till. åtminstone.
sen lär det bli en tidig kväll, uppstigning före o6 imorgon och kontorsjobb halva dagen. på sena eftermiddagen/kvällen blir det äntligen träffis med dom jag ska åka iväg till thailand med - med två som jobbar skift och två som är träningsfreaks så blir det lite svårt att hitta träffis-tid som passar alla fyra. men som sagt, imorgon ska vi gå ut och äta och sitta och prata och fundera tills vi blir utslängda :)
och sen på söndag, ja då var det ju dags för jultomtefotograferingen på minimani! i år kommer tomten stå i skogen* och bli fotad med dom som vill föreviga minnet. tänker du komma?!



*en skog av plastgranar dock.