onsdag, november 09, 2011

pick pick

fick två sprutor i morse. tog mina vaccinationer så nu är det fritt fram att sticka till thailand efter jul.
frågade sköterskan om någon av vaccinerna är värre, och bad att få den i höger arm eftersom jag skulle komma att använda vänster arm mera på jobbet idag. jo, jo, stelkrampen är värre än twinrix. så hon stack stelkramp i höger arm.
höger arm är inte ett dugg sjuk, enbart om jag lyfter armen över axelhöjd vilket jag inte behöver göra så ofta på jobbet. men vänster arm - ja den värker fastän jag inte använder den. men det går väl om innan jag gifter mig, som det sägs!
5½h kvar på jobbet, kämpa, kämpa!


ps. festen står nu bakom dörren och jag har inte ännu lyckats skaffa den viktigaste detaljen. så nu ber jag er om hjälp.  
hanna - stäng ögonen, tack!
har någon av er en rödrutig flanellskjorta att låna ut inkommande lördag?! får gärna vara modell gammal och gör absolut inget om den är smutsig. så om din far tex är skogshuggare och har en sån nånstans - snälla, får jag låna den då?!