söndag, november 27, 2011

a bad case of sunday blues


efter en natt full av mardrömmar och dåligt med sömn (vaknade tex 3tiden av att jag tyckte mig höra dörren öppnas, vilket den ju inte gjorde, men jag vågade inte somna om på en god stund efter det) bar det då av mot jobbet och tomtefotograferingen. trots den dåliga nattsömnen cyklade jag iväg med gott humör och väntade mig en livlig dag. tji fick jag. visst var det emellanåt rusning när alla ville tala med tomten på samma gång och mammorna inte kunde hålla reda på vilket barn som var i vilken ordning, men att komma hem med mindre än 8o foton (eller jag tog ju 2-3 foton per gång) drog ner på mitt humör märkbart. vi kan tex jämföra med då jag fotade för två år sedan, då var antalet det dubbla, och en säker källa säger att det ifjol var runt 2oo!

sen lägger vi till en huvudvärk från ingenstans och vetskapen om att den lilla snö som föll idag, kommer att smälta bort imorgon och att vi väntar regn om ett par dagar, ja ser ni, det höjer inte riktigt mitt humör.
så jag ger er denna korta rapport, för över fotona till datorn och stänger sen ner. ingen vits att börja gå igenom fotona nu ikväll när allt jag vill är att dra täcket över huvudet och känna mig ynklig. fotona finns nog kvar imorgon. och dagen efter det. och dagen efter det.