fredag, november 04, 2011

hur man blir snuvad på konfekten

det ligger några eftertraktade miljoner i vikinglotto-potten för tillfället. i onsdags, på jobbet, skulle jag köpa några rader - just in case. det fanns tre olika porukka-lappar kvar. jag tittade på dem och valde ett 7kryss-system och en vanlig lapp med några rader. den sista lappen, var det månne en 8- eller 9kryssare, valde jag bort för a) den kostade över 5€ och b) den var delad på 1o, dvs skulle man vinna skulle inte vinsten bli så stor när man måste dela den med nie andra.
så jag valde alltså bort den. köpte istället en onnensanat*. shouldn't have done that.
fick höra på torsdag morgon att lappen jag valde bort hade gett mig över 2ooo€. ja TVÅTUSEN EURO! man känner sig lite nedstämd. dom pengarna hade det funnits gott om användning för kan jag lugnt säga. men, men:
google-pic
man ska inte gråta över spilld mjölk. så jag säger bara grattis till dom som köpte sig en sån lapp. grattis så himla mycket


*onnensanat gav mig o€.