söndag, januari 09, 2011

samlarobjekt

det började som en idé att jag vid varje utomlandsbesök (ja, jag reser ju iofs inte så där himla ofta eller mycket, men...) skulle köpa mig en snöglob. jag kom hem med en från irland, en från skottland och en från england. sen fortsatte det med att vänner och familj som åkte utomlands kom hem med en åt mig som souvenir. samlingen har växt och blir förhoppningsvis större ännu :) 
häromveckan hände dock en olycka och jag hade ner 'riga' i golvet - krasch :( det var visst tanja som hämtade den åt mig, så jag ber så mycket om ursäkt att den gick sönder! en i plast (tror det är 'california') har en gång också fått sig en åktur, men den fick bara en spricka. dessvärre har vätskan lyckats avdunsta genom sprickan...
idag har jag flyttat skåpet som snögloberna står i, till ett lite säkrare ställe, så nu kan jag hoppas att inga fler olyckor händer!
om någon är intresserad av att se snöglobarna var och en för sig så är det bara att säga till så fixar jag bilder!