fredag, januari 28, 2011

konsten att ta sig in torr

det regnar från vårt tak. både på framsidan och baksidan. för att ta dig in (eller ut) torr måste du antingen vara a) snabb som blixten eller b) klädd i galon från topp till tå. jag var tydligen varken eller, inte när jag kom hem från jobbet och inte när jag gick ut med hunden, eller in för den delen. såg ut som en dränkt katt. två, nej tre, gånger alltså. det går liksom inte när man ska stå och låsa upp dörren rakt under dom stora blöta dropparna från taket. 
och med tanke på den snömängd som kommit denna vinter så lär regnet från taket fortsätta en lång stund. tror jag ska ta och plocka fram mina regnkläder och -stövlar imorgon xD
men åh så jag längtar efter våren!!! tur att man har emma i södra sverige som ger oss hopp om att även vi kommer att bli av med snön. titta bara hur underbart vi förhoppningsvis kommer att ha det om ett par månader (med lite tur)!