torsdag, september 02, 2010

Sjukledig... :'(

Jewel och jag tänkte sova på soffan nu ett par timmar. Ryggen sa "enough is enough" idag på jobbet och fastän jag såg fram emot 3dgr i toimisto så var jag tvungen att ta ledigt, man har liksom bara en rygg :/ Med feber eller förkylning brukar jag nog kämpa på, jobba, jobba, jobba. Men ryggen är en helt annan sak...

Så nu ligger vi nerbäddade båda två, mysigt värre under duntäcket, Brooke knows best-maraton på mtv... Sirdalud finns, men tas först till natten för säkerhetsskull (senast svimma jag av den, pga att jag iofs ätit för dåligt, men tar inga risker!)

Måste tillägga att jag gillade läkaren jag var till idag, han ska se till så jag får bli röntgad igen, har jag länge velat, för jag vet ju att det är något värre fel med ryggen, och en röntgenplåt skulle kännas som bättre bevis än att en fysioterapeut trycker på några kotor och säger att där är felet... Visst vet jag själv att smärtan är just i kota 4-5 området, men varför osv skulle vara kul att veta. Ylitaipuva är jag ju också. Tydligen pga all fri-idrott och dans som ung... Och det SKA BLI BÄTTRE ju äldre jag blir, tack vare att man oftast blir stelare/styvare ju äldre man blir. Men ska jag behöva vänta tills jag är 60? :/
Vill få börja träna, men med smärta i ryggen vill jag inte träna. Idag kändes det flera gånger som noidannuoli var nära, så vågar inte ta risken och träna ryggen när jag känner smärta, för brakar det så brakar det och då tar återhämtningen sååå mycket längre...

Nu zzzZZZzzz