torsdag, september 09, 2010

Jag ser ljuset i tunnelns slut...

Har efter en veckas sjukledighet upplevt en morgon med minimal smärta i ryggen - oh happy day! *knock on wood* Ni förstår inte hur glad jag blir av att kunna gå någotsånär normalt och inte ens behöva tänka på HUR jag går!!! 
Har just tagit in en halv sirdalud och tänkte läsa färdigt Sophie Kinsellas En shopaholic i väntans tider, fast risken att jag somnar fort är rätt stor, medicinen har den inverkan på mig :)
SUPER!!! Har läst alla böckerna i serien, och hoppas att detta inte blir den sista! Rekommenderar varmt, chic-lit at its best!

Sen hoppas jag att solen håller sig framme ännu några timmar, så får jag försöka mig på en promenad med Jewel senare, i långsam takt, men lite längre än bara i gränden bakom huset... Vi behöver båda röra på oss. Fast Jewel har fått gå ut på tisdag med brou på eftermiddagen och två ggr på kvällen med Laura&Gibson - jag är evigt tacksam för hjälpen! Inte så ofta Jewel umgås heller med andra hundar, så hon tyckte säkert också att det var skoj, fastän det kan vara lite jobbigt att ha Gibson nosandes i baken hela tiden ;)

Innan ögonen faller fast (blir nog inga bok läst nu...) så kanske jag ska berätta att jag var och sjukskrev mig mera på tisdagen, 5dgr räckte tydligen inte, så är ledig ännu resten av veckan, dvs 9dgr sjukledigt + ledig helg. 
Hoppas (och ser fram emot att) kunna fara i jobb på måndag - har tobakstur, så borde i helgen få tag i ett tuki-vyö, så jag kan kolla om det hjälper när jag gör stående/gående jobb... 
Fick även ryggen tejpad av min fysio Sirpa, hon ville testa ifall det skulle ge stöd. Kände inte av nån egentlig skillnad faktiskt under tisdag och onsdag som jag hade tejpen, förutom lite värme kanske det gav och så kunde jag ju inte böja ryggen tex bakåt lika mycket, vilket ju var bra :) På måndag ska jag tillbaks till läkaren, då måste vi boka datum för röntgen! Mamma är på mig om att jag ska kräva mr-röntgen, men fysion mena att i det här fallet ger det inte mycket mer än vanlig röntgen + att det kostar långt över 300€ (före kela över 800€!)... Så jag fick övertalat mamma att vi börjar med vanlig röntgen och om då sen läkare eller fysio tycker att där inte syns det dom vill se så kan vi fundera på mr...
Ojdå, skulle ju bara skriva lite smått :) Men nu hålls inte ögonen upp längre... zzzZZZzzz