onsdag, september 15, 2010

Örnarna behöver nya vingar.

Lyssnar på Sportis första bortamatch för säsongen på Radio Vasa, hemskt måste man nästan säga. Fast när jag hörde vem som skulle vara i mål så kunde jag faktiskt vänta mig nåt liknande. Men hade mera tänkt ett, högst två, baklängesmål - men tre?! Jaja...

För dom som inte känner mig kan jag berätta att jag är STORT fan av ishockey. Har gått dom senaste åren med bästaste Sussi på (i princip) varenda hemmamatch och även några bortamatcher. Efter förra säsongen kände vi dock oss lite bittra eftersom säsongen slutade så snopet + de fakto att vi betalade 55€ per match i slutspelet (eftersom det bara blev två hemmamatcher) så vi bestämde oss för att inte ta säsongskort i år. Nu så här när säsongen sätter igång så känns det nog rätt tråkigt. Att inte ha det att se fram emot. Får trösta sig med att bortamatcherna sänds på radio. Men det är ju inte samma sak.
Absolut säkert kommer vi att gå på nån match, hur många det blir återstår att se. (Vem vet om vi mittiallt ändå köper säsongskort, men lite betvivlar jag det dock.)

Häromkvällen sändes Sportmagasinet med ett inslag om Antti Törmänen och grabbarna. Underbart men samtidigt sorgset att se - jag kände att jag vill vara med och uppleva "det nya Sportis", det unga, fräscha laget som ska visa att "vi" minsann klarar oss utan Solkungen aka herr Tamminen. Och visst är jag med fastän jag inte går på matcher, men det känns bara lite konstigt...
Men hur bra dom klarar sig återstår att se. Visst, det här är bara första matchen av många, men resultatet efter första perioden (4-1) mot en nykomling i Mestis bådar inte gott. Fast det låter väldigt mycket som det gamla Sportis - vinner mot svårt motstånd och förlorar mot på papper lätt motstånd. Men vad är det som säger att en nykomling inte kan ha ett bra lag... Fast i träningsmatcher mot just K-Laser så vann ju Sportis båda gångerna (0-3, 3-2), så...

 
Oh the good old days...

edit. Måste lära mig namnen på alla dessa nya spelare! Man hänger ju inte med i radiosändningen, ingen aning om vi eller motståndarna har pucken, vem som gör mål osv :D Skäms ju nästan att säga så, men iom att det kommit så många nya spelare och dessutom många från förra säsongens lag farit till andra Mestis-lag så är det lite svårt att hänga med. Ex. Hakomäki fick assist för ett mål, Hakomäki spelade förra säsongen i Sport, men det tar en stund innan man kommer ihåg vem som stuckit vart. Därmed kunde man ha trott att Sport gjorde mål...
edit2. 4-2