torsdag, september 09, 2010

...

...vill bara tillägga vad fysio Sirpa sa i tisdags. 
Till alla som "gnällt" på mig att jag måste träna, att jag kan bara inte ligga och slöa hela tiden. Som jag sagt så är det inte bara så där att träna när man har ont. Det här är ingen vanlig ryggvärk. Jag har inte bara sovit obekvämt föregående natt... 
Sirpa förbjöd mig att träna när jag har ont. Det kan bli värre av det så det är inte värt det. Så tji på er ;p
Nå nej, jag förstår hur ni tänker, jag vet ju själv också att träning är bra - träning när man är frisk stärker muskler och bygger upp fysiken osv. Men träning när man har ont, (eventuellt inflammerade muskler, förskjutning i ryggraden, vad som helst) ska undvikas. Det förstår väl ni nog också...
Det enda hon tillät mig göra när jag har ont är en version av bäckenbottensövningar... Och dom gör jag så ofta jag kommer ihåg, i hissen upp/ner, på promenad med Jewel, medan jag kollar tv... Så något gör jag iaf.
Tack, så fick jag det sagt.