söndag, september 05, 2010

Fysio...

Vågade mig just på övningarna jag fått av Sirpa, min fysio på arbetshälsovården... 
Tre tunga övningar, som förhoppningsvis ska hjälpa! Men då dom känns extra svåra när man inte får låta höften eller ländryggen vridas/böjas. Så ska man även hålla nedre/sneda magmusklerna spända. Skulle behöva en personal trainer som övervakar och kollar att allt går rätt till. För man vill ju inte göra fel och därmed orsaka mera problem. Men ska nu försöka göra det minst varannan dag, har inte fått instruktioner på hur ofta dom ska göras dock, men antar att ju oftare desto bättre. Men nu i början kanske jag bör ta det försiktigt. 
Skulle vara kul att gå och pröva på pilates på gymmet, för det lär ska vara bra för mig. Spinnpump som jag ju älskar är för tillfället inte nåt som rekommenderas, eller iaf inte pump-delen. Visst får jag pumpa, men då ska det vara med mindre vikter än normalt och grym koll på hur jag håller ryggen hela tiden. Och det känns lite jobbigt... Jag saknar att träna helt otroligt mycket egentligen! Bara det att gå ut med hunden känns tungt emellanåt, alltför långa promenader känns i ryggen. Så jag vill back to the gym asap!!!