måndag, februari 28, 2011

no red meat

anonym skrev: får man bara vara lite nyfiken och fråga varför du inte äter rött kött?

jovisst får man vara det. kul med frågor!
jag har aldrig gillat kött, vad jag minns iaf. äcklades av slimsor och slamsor (dvs senor, fett och sega bitar) i köttet. och droppen var när mor min gjorde siskonkorvsoppa (i misstag) på korv som hade sett sitt bäst före datum. det smakade surt och pyton. och då beslöt jag mig för att bli vegetarian, vilket var väldigt svårt då - detta var 1995 nångång på ett ungefär och jag gick i högstadiet - då fanns inte ännu något vegariskt mat-alternativ i skolan. så ofta blev det bara sallad och knäckebröd. men jag klarade mig bra. för några år sen (minns faktiskt inte när) började jag äta tonfisk. numera äter jag fågel och fisk. är fortfarande inget fan av slimsor och slamsor, så äter väldigt sällan tex kycklingstrimlor.
OM jag skulle bestämma mig för att äta rött kött igen skulle det första jag testade vara fammos köttbullar - och av någon konstig orsak saarioinens maletköttpizza xD att äta en ordentlig biff skulle dock kännas lite jobbigt tror jag...
alla på sitt sätt, eller hur?! :) fler frågor?!