måndag, februari 28, 2011

när inspirationen tryter

jag tycker om att laga mat. men det blir bara så tråkigt när man står där i köket och ser hur mycket god mat det blir och man vet att man kommer äta samma mat i några dagar. ensam. 
så idag orkade jag bara inte. tog en liten powernap som kunde ha blivit mycket längre om inte mor hade ringt. hon är barnvakt ikväll och kommer hit till mig igen imorgon bitti. efter jobbet imorgon ska jag laga mat åt oss. det blir min favorit för tillfället - blomkålsmos och kalkonfärssås.
men nu är det ju ändå så att äta bör man. och jag är jättehungrig. så jag slängde just ihop en egen mysli och åt med joghurt - lite linfrön, solrosfrön, kokosflingor och hackad hasselnöt. helt ok. men är ju fortfarande hungrig. så jag funderar om jag ska gå ner till närbutiken och plocka på mig något som typ lagar sig själv. någon som har nåt förslag!?