fredag, november 19, 2010

första julklappen given.

rätt komiskt. förra julen fick jag två identiska julklappar; av min bror&svägerska och av sussi - en sportis-huppare. nice. men jag behöver ju inte två. gick till det där ena stället som säljer såna och fråga om det gick att få pengar tillbaks (kvitto fanns) eller att byta till nåt annat. men se nej, det gick inte för sig. tänkte flera gånger ta med den till ishallen och fråga där, men det blev aldrig gjort.
nåja, för ett par matcher sen gick jag iaf och frågade i hallen om jag kunde få byta storlek, och det var inga problem. ikväll hade jag med mig hupparen, och bytte strlk s (helt megastor) till strlk 15o och TADAA: god jul sussi! :)


// lyhyesti suomeksi;
viime jouluna sain kaksi samanlaista lahjaa, sportin huppari. ihq. yritin vaihtaa toista johonkin toiseen tuotteeseen tai rahaan sieltä mistä se oli ostettu. mutta se ei onnistunut. höh. asia jäi tarkistamatta jäähallilla viime kaudella, mutta pari peliä sit kävin siellä kysymyssä ja tänään oli huppari mukana joka vaihtui koko s:stä koko 15o:seen (tuo s oli muuten aivan superiso) ja TADAA: hyvää joulua sussi! :)