torsdag, november 11, 2010

lchf

vet inte mycket om lchf-dieten. än. men läser mig klokare här och funderar hårt på att testa! fast inte ännu imorgon, för då åker jag ut till sundom för idol och nåt gott att äta. dvs pizza eller tortilla :D men på lördag ska jag försöka börja. det första jag tänker testa är oopsies - för att namnet är så gulligt och för att dom faktiskt ser goda ut!
blir väl att gå igenom skåpen här hemma och ta bort allt "förbjudet" och ta med till sundom och dela ut där för det känns ju dumt att slänga ris och pasta tex.
så nu vill jag ha tips och erfarenheter av er läsare! vad är jobbigt, vad gör det lättare...?
en fråga jag direkt har efter att ha läst på lite, är att vad kan jag dricka förutom vatten?! man får ju tydligen inte dricka mycket mjölk, som jag älskar (konstigt tycker jag om ost är tillåtet i mängder) ej heller fruktjuice eller limsa. och kaffe/te dricker jag inte alls. så ska jag "leva" på vatten nu då?!