söndag, november 14, 2010

min första lchf-frukost.

väldigt sen frukost faktiskt. sov länge och låg sen och drog mig tills jag märkte att ute är underbart väder - solen skiner från (nästan) klarblå himmel - love it!
gick först ut med jewel en sväng, lite halt var det, men det gick bra, ryggen känns bättre men inte fullt bra. tur att det var en lindrigare smärta från början den här gången.
när jag kom in mätte jag mig. hittade dock inte vågen (vem har snott den?!) så får väga mig senare idag när jag far ut till sundom för att fira far. och kolla fin-swe :D
nåväl, min sena frukost bestod av: tonfisk, fetaost, purjo, gul paprika, gräslök, majonnäs och ägg. gott! hoppas hålla mig mätt på det här länge. och full med energi. hade tänkt städa sovrummet idag - det ser ut som ett bombnedslag som skulle få hiroshima att se litet ut... nä men skämt åsido - sängen och golvet är täckt med kläder och annat skräp. verkligen på tiden att få det uppstädat! fast sen igen skulle jag gärna vara ute så mycket som möjligt. men mitt favorit utogåsällskap är i örebro och det är ju mycket roligare med sällskap faktiskt...
nåväl. jag lovar att min blogg framöver inte ska handla enbart om lchf. men kommer säkert att skriva av mig om hur jag tycker det går och om jag hittat nåt bra recept osv. ni får jättegärna ännu komma med tips och förslag och PEPPNING!!!
nu åker spotify på och jag förflyttar mig med datorn till sovrummet - hörs senare!