söndag, december 12, 2010

hyvä ruoka parempi mieli?

nja. kanske om jag skulle ha tryckt i mig en pizza. eller en godispåse. kanske då.
men maten var god. men känner mig ännu väldigt nerstämd.
gjorde fyllda paprikor, inspirerad av mungolife. modifierade förstås receptet så det skulle passa mig och min diet. så det blev en stor gul paprika (delad förstås i två) med tonfisk/gräslökpepparphiladelphia-fyllning och massor med ost på. till det åt jag "sallad" på gurka, tomat och fetaost. (skulle göra riktig sallad, men isbergsalladen jag hade hemma var väldigt ofräsch.)
mätt blev jag på bara en halva, så nu har jag nåt att äta senare ikväll eller imorgon också. bra så.

gick ju en sväng till r.c. och ännu en julklapp jag tänkt köpa var slut! nu är vi alltså uppe i två missade julklappar bara pga att jag inte vågat mig till stan tidigare. :/
tur att jag har jewel, utan henne skulle jag vara helt förstörd just nu...