måndag, december 27, 2010

slö dag

kan för inget somna om kvällarna nu. saknar sirdaluden...
var uppe tidigt idag och en sista sväng till terveystalo - hoppas jag inte behöver gå dit igen på jättelänge!!! efter läkarbesöket har jag halvsovit mig genom förmiddagen och sen slökollat tv...
läkaren bekräftade att min förstoppning högst troligtvis berodde på panacoden. så nu tar jag den bara om jag får ont igen. lämnar även bort noritren. meloxicam kommer jag använda istället för tex panadol, när det behövs alltså. har varit pillerfri nu några dagar :) fast till kvällen funderar jag ta en sirdalud, för att kunna somna i tid - ska ju upp före sju imorgon bitti och infinna mig på jobb o8oo! l.ä.n.g.e sen sist! 
visst skulle det ha varit skönt att få stanna hemma ännu, speciellt nu när jag inte har ont i ryggen och det känns som att man kunde få något gjort här, men vill testa på att jobba. iofs hade jag nog haft orsak att sjukskriva mig mera, har förkylning och feber i kroppen och magen är ännu inte i skick. men valde alltså att testa jobba imorgon, är ju ändå ledig på onsdag så :) och då väntar herman@artistica och släktträff hos kusin j på kvällen - ska bli skoj!

fick äntligen mail från forever21 idag, med en kod där jag kunde kolla vart mitt paket håller hus. det har blivit postat redan 15.12! enligt deras uppgifter ska det vara på utdelning kl.1o.o5 här idag, men ännu har ingen post kommit. 

sitter och funderar om jag ska våga mig en sväng till stan, för att inte dö av tristess - men orkar man trängas med rea-galna människor på stan?! hmmm... skulle vilja gå och kolla utbud på tukivyön, om ifall att det skulle finnas något med bra rabatt på. kunde vara bra att ha ibland på jobbet kan jag tänka mig, för det där lilla extra stödet, tills jag kommit igång med träningen igen. just nu ligger min kondition på -1oo typ så det gäller att starta försiktigt.
äh, kanske jag sku pallra mig iväg ändå... får ju inget gjort här ändå, sitter ju bara och slösurfar xD

ttyl

edit. posten kom. men inget paket eller ens en avi :'(